این مقاله را به اشتراک بگذارید
مادرید، اسپانیا: گزارشهای مهم جدید از شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) و مایکروسافت، قدرت تحولآفرین هوش مصنوعی (هوش مصنوعی) را برای سفر و گردشگری برجسته میکند که نشاندهنده تعهد به آینده دیجیتال با تجربیات بینظیر مشتری است.
اولین گزارش از سری گزارشهای هوش مصنوعی، که در جریان رویداد سازمان جهانی گردشگری در FITUR و با همکاری شریک صنعتی WTTC، مایکروسافت، اعلام شد، آماده است تا استانداردهای سفر و گردشگری را بازتعریف کند و از این بخش برای ادغام بیشتر این فناوریها بخواهد.
WTTC به عنوان رهبر جهانی در سفر و گردشگری، متعهد به هدایت نوآوری و حمایت از این بخش برای پذیرش هوش مصنوعی و سایر فناوریهای پیشرفته است. برای ارتقای پایداری و تجارب عالی مشتری، WTTC اهمیت حیاتی هوش مصنوعی را در ایجاد تحول در این بخش تصدیق می کند.
در طول سفر مسافر، WTTC بر این باور است که هوش مصنوعی میتواند نقشی محوری در ارائه تجربهای متناسب و پیشرفته در حال و آینده داشته باشد.
این فناوری میتواند توصیههای شخصیشده و استراتژیهای بازاریابی را با تجزیه و تحلیل دادههای مسافران، بهینهسازی استراتژیهای قیمتگذاری از طریق تنظیمات همزمان، و ارائه پاسخهای فوری و تعاملات دقیق از طریق چتباتهای پیشرفته با هوش مصنوعی تقویت کند.
این گزارش همچنین بر قابلیتهای هوش مصنوعی به پیشبینی الگوهای تقاضای آینده، تخصیص مؤثر منابع و ارائه بینشهای ارزشمند برای دولتها و ذینفعان سفر و گردشگری تأکید میکند.
این سهم میتواند در ارتقای پایداری با مدیریت کارآمد منابع با نظارت و به حداقل رساندن اثرات زیستمحیطی، حصول اطمینان از بخش مسئولیتپذیرتر و پایدارتر باشد.
جولیا سیمپسون، رئیس و مدیرعامل WTTC، گفت: “همانطور که ما در چشم انداز همیشه در حال تحول سفر و گردشگری حرکت می کنیم، هوش مصنوعی به عنوان یک کاتالیزور برای تغییرات مثبت ظاهر می شود.
قابلیتهای متحول کننده که در این گزارش برجسته شده است نشان میدهد که هوش مصنوعی فقط یک پیشرفت تکنولوژیکی نیست، بلکه ابزاری استراتژیک است که میتواند تجربه مشتری را شخصیسازی کند، پیشرفتهای پایدار را ایجاد کند و مدلهای قیمتگذاری در زمان واقعی ایجاد کند.
جولی شینوک، مدیر عامل مایکروسافت سفر، حملونقل و لجستیک، گفت: «استفاده از مدلهای OpenAI Azure مایکروسافت در بخش سفر، بهرهوری بیشتر را برای شرکتها و تجربه شخصیسازی شدهتری برای مصرفکننده ایجاد میکند.
برای مسافران، توانایی الهام گرفتن بیشتر و پیشنهادات شخصی در هنگام رزرو تا ارائه ابزارهایی به مصرف کنندگان برای کمک فعالانه به آنها در هنگام رسیدن به مقصد برای پیش بینی نیازهای خود با اطلاعات مرتبط برای بهبود سفرشان. برای شرکتهای مسافرتی، GenAI وجود دارد تا بهرهوری را افزایش دهد، موارد قابل پیشبینی را خودکار کند و اجازه دهد رویکرد انسان محور ما به لحظات ارزشمند سفر بیشتر بدرخشد.»
علیرغم افزایش نمونههای کاربردهای هوش مصنوعی در سفر و گردشگری، این گزارش نشان میدهد که این بخش از سایر صنایع مصرفکننده در پذیرش هوش مصنوعی عقبتر است. افزایش هوش مصنوعی در بخشهای مختلف در سال گذشته اکنون به یک نیروی مرتبط تبدیل شده است و بخش مسافرت و جهانگردی باید از هم اکنون برای استفاده از تأثیر آن اقدام کند.
چالشهایی که باید توسط کسبوکارهای مسافرتی و گردشگری برطرف شوند عبارتند از کمبود کارگران ماهر در هوش مصنوعی، زیرساختهای محدود هوش مصنوعی و عدم وجود یک «استراتژی هوش مصنوعی» رسمی در بسیاری از برنامههای تجاری.
از کسبوکارهای مسافرتی و گردشگری خواسته میشود که هوش مصنوعی را به عنوان یک اولویت استراتژیک بپذیرند و سرمایهگذاری زیادی بر روی استعدادها برای تقویت همکاری بین انسانها و هوش مصنوعی انجام دهند.
با توجه به نگرانیها در مورد تأثیر هوش مصنوعی بر مشاغل، این گزارش به پتانسیل ایجاد شغل میپردازد و اذعان دارد که اگرچه هوش مصنوعی مخرب خواهد بود، اما به نوبه خود فرصتهای جدیدی را ایجاد میکند.
در تلاش برای شیوههای هوش مصنوعی پایدار در بخش سفر و گردشگری، مدیریت دادههای مسئولانه به عنوان یک استراتژی حیاتی ظاهر میشود.
اجرای اقداماتی مانند به حداقل رساندن دادهها، ذخیرهسازی کارآمد و دفع مسئولانه دادهها، برای سازمانهایی که به دنبال به حداقل رساندن انتشار کربن خود در هنگام استفاده از فناوریهای دیجیتال جدید هستند و ردپای زیستمحیطی هوش مصنوعی خود را به میزان قابل توجهی کاهش میدهند، بسیار مهم است.
این گزارش به بررسی کاربردهای هوش مصنوعی در جامعه و تجارت می پردازد، با تاکید بر نیاز به طراحی سیستم هوش مصنوعی ایمن و مسئولانه در سفر و گردشگری، نقطه عطفی در تعهد این بخش به نوآوری و پایداری، و نشان دادن پتانسیل هوش مصنوعی برای شکل دادن به آینده ای روشن برای سفر و گردشگری. .
منبع:wttc